måndag 10 november 2008

Bloggen utlånad

Som ni märker har jag lånat ut bloggen till Hasse Hagberg.
Detta för att han ska kunna rapportera ifrån VM i Senegal. Håll alltså utkik här framöver och uppdatera sidan regelbundet.

Därför kommer jag själv (Lasse Franck) inte att använda bloggen förrän VM är över.

Förhoppningsvis är tillgången till internet i Dakar sådan att Hasse kan hålla oss uppdaterade med täta intervall. Hur det ser ut med den saken meddelar han säkert själv här när han på plats har kunnat kontrollera det.

Personligen är jag naturligtvis mest intresserad av de svenska resultaten i VM-turneringen, men jag tycker också att det ska bli intressant att få rapporter om stämningsläget inför, under och möjligen efter kongressen - med tanke på att saker och ting verkar ha skötts på ett minst sagt tveksamt sätt inför detta beslutande organs sammanträde.

För tydlighetens skull bör jag kanske här också nämna att FIPJP den 7 november skickade ut en dagordning till kongressens delegater. Dock inga som helst övriga underlag eller handlingar.
Hasse Hagberg, som kommer att representera Sverige på kongressen, funderar över om det inte "börjar bli dags för en magsur skrivelse till FIPJP". Att inte servera kongressens representanter vederbörliga underlag är nämligen ett brott mot FIPJP:s stadgar. Till skillnad från SBF (GBB:s kritik, som Hasse skämtsamt refererade till i ett tidigare inlägg här, gäller nämligen inga brott mot stadgan - den handlar mer om motionsordningen och att man bör få se verksamhetsplan etc innan man författar sina motioner) bryter alltså FIPJP:s styrelse mot den egna organisationens regelverk.

Hasse kan berätta mer om både det ena och det andra i kommande inlägg här.

Själv tar jag paus och önskar intensivt den svenska truppen lycka till med spelet (och Hasse får väl också få en önskan om framgång på kongressen)!
Ge dom vad dom tål nu, visa var det blågula skåpet ska stå och att det är omöjligt att skita i!
Ha det så nedrans kul också!

Lasse Franck

1 kommentar:

Lärarjäveln sa...

Vill börja med ett stort lycka till, inledningsvis för Rickard, men såklart för hela truppen.
Vill sedan slänga in en brasklapp med en stor glimt i ögat som jag hoppas folk kan ta: vad hände med inställningen att inte kritisera sitt förbund öppet?