tisdag 2 mars 2010

En enda vill bli tränare...

Tränarutbildningen, steg 2, som skulle hållits i Varberg till helgen ställs in.
- Tyvärr var det inte helt oväntat, säger utbildningskommitténs Kicki Wahlberg.
Det är inte första gången SBF bjuder in till utbildningar som sedan ställs in på grund av för få deltagare.
En enda person hade anmält sig till helgens utbildning.

Varför vill nästan ingen utbilda sig?
Finns det inte fler medlemmar som vill bli kvalificerade tränare?

- Givetvis tar vi gärna emot förslag på upplägg, tidpunkter och andra faktorer som påverkar folks vilja att fördjupa sina kunskaper. Det är kanske dags att hålla den som en utbildning helt på distans, säger Anders Gerestrand, som skulle ha hållit i helgens utbildning, till Svensk Boule.

Någon som har några förslag att ge honom?

6 kommentarer:

Joachim Andersson sa...

Var inte detta "steg 2" i utbildningen?

Vad jag hört ute så har inte så många gått steg 1 än!

Det kanske vore bättre att få fler till att gå steg 1 innan steg 2 utlyses.. :)

Lärarjäveln sa...

Det är förbannat synd att inte fler anmäler sig. Själv har det inte blivit av att jag gått steg 1 ännu, men just utbildning är ett väldigt bra steg för att utveckla en organisation.

Mattias Thorell sa...

Finns många steg 1 utbildade, tyvätt kunde inte jag gå då jobbet kallar. Tråkigt nog..

Men jag tycker utbildningskommittén får ta på sig mycket av att få anmäler sig, tycker inte man har gjort tillräckligt.

Har själv pratat med Kicki om just steg 2 utbildningen. Här borde man jobbat mycket bättre på att få folk till denna utbildningen, om man vill ha ledare inom Svenska bouleförbundet.
Den 16 februari kom det ut info på hemsidan, om jag minns rätt.

När jag pratade med utbildningskommittén förra året så sa dom att det skulle komma ut information i tävlingskallendern, när det inte gjorde det hade samma kommité bstämt att det inte behövdes utan att det räckte att annonsera om det 2 månader i förväg på hemsidan. Det kom 3 veckor i förväg. Och då får man inga intresserade.

Jag själv fick listan på alla steg 1 utbildade och har pratat med en del, men har hela tiden känt en osäkerhet kring om det blev av eller inte.

Känner ni i utbildningskommittén att ni gjort tillräckligt?

Mattias Thorell sa...

Och jag vill väldigt gärna gå utbildningen. Vi är ju 2 stycken, bättre än ingen:)

Som jag skrev i ett mail till Kicki kanske man kan lösa det via distans eller på något annat sätt!

Anonym sa...

Jag har tjatat om steg 1 utbildning i Stockholm, men det har inte hänt så mycket. Tittade runt i andra distrikt utan att hitta steg 1.

Under de här åren har det funnits en hel del domarutbildningar, därför vart man domare.

Jag har varit tränare och Uk för olika klubbar. Gick en steg 1 i fotboll för 20 år sedan, behöver nog gå om steg 1. Jag har fått som svar att man ska utbilda sig själv, eftersom det går trögt med ledarutbildning.

Jag tror som Pimmen starta en steg 1 för hela landet, med efterföljande steg 2. Jag är fortfarande intresserad. Conny

Ante sa...

Skulle sitgärna vilja utbilda mig te detta...eftersom min roligaste period i livet var som fotbollstränare i 10 år te kidz.Men nu anser jag mig för gammal.Go 4 it...finns även kids som vill utbilda sig te tränare.
Kan ju nämna att även Domarsidan borde föryngras.Döötrött på dessa gamlingar som inte orkar böja sig ner å mäta äns.