fredag 10 oktober 2008

Inför rond 2

Sverige ska nu möta det tyska landslag som leds av den trefaldige världsmästaren Daniel Voisin. Det måste nog betraktas som en ödesmatch.

Tyskarna avslutade just en hård kamp mot Finland, som tyvärr inte höll hela vägen utan fick stryk med 12-13.
Alltså har tyskarna redan en seger. Liksom Italien, som nu spelar mot Bulgarien.

Matilda har värmt upp och det är troligt att hon tar Saras plats i det svenska laget. Ska man våga sig på en recension av de svenska spelarna var Jessica den enda som såg helt stadig ut.
Jag tror inte att det hade det minsta att göra med ändringen av spelform och strulet kring det. De verkar inte ha varit på det minsta dåligt humör.
Man kan ju däremot konstatera att Jessica faktiskt var den enda av dem som redan hade gjort VM-debut.

Vad gäller min matchrapportering vill jag meddela att alla måttangivelser etc är ytterst ungefärliga och bara en uppskattning från min sida.

3 kommentarer:

Rickard Nilsson sa...

Kom igen, tyskorna har ni slagit förr.. go go go =)

hugosson sa...

bra rapporterat lasse följer med spänning. succes hur går det med mina skivor?

Lasse Franck sa...

Tack Henke!
Vad är det för skivor?
Hårdrock?