fredag 13 november 2009

Slut för idag

Här i Thailand är klockan just nu tio över ett på natten.
Tio över sju, svensk tid.
alla tider jag skriver hädanefter är thailändsk tid (om inget annat anges). Tills den svenska truppen är i Sverige igen.

Klockan 8.30 imorgon ska Sverige möta Thailand 1 - det vill säga det thailändska storlaget, de forna regerande världsmästarna med Thamakord och dagens skytt.
Då får man hoppas att de har hittat en bättre form än den idag. För än så länge känns det ärligt talat som om de haft en hejdlös tur. Det är inga vackra segrar de vunnit. Men sådana har heller inte behövts. Ännu.

Nätet fungerade som ni kanske märkte ganska bra vid banorna idag - men kunde plötsligt lägga av en stund. Så är det förmodligen imorgon också.

Jag kommer INTE att liveblogga från matchen som går kl 2.30 svensk tid. Väldigt få kommer nog att kolla då - och eftersom det ingår i mitt jobb att också försöka hålla koll på andra matcher, göra intervjuer med någon här och där och bygga långsiktiga relationer med andra människor som man inte annars har tillfälle att träffa ska jag försöka göra det under den tiden.

Men jag återkommer naturligtvis så snart det går.
Det uppdateras faktiskt i hyfsad tid på VM-sajten, så där kan man också hålla utkik.

Jag har tyvärr inte hunnit kolla alla kommentarer och kan därmed inte besvara alla frågor som (kanske) ställs där. Men jag har hälsat spelarna att det är många som hejar på dem, som följer dem och tycker om dem.
Och ni kan ändå fortsätta att ställa frågor där - om de praktiska och tekniska möjligheterna finns besvarar jag dem.

Nu är jag den enda "pampen" kvar på plats och personalen verkar vilja att jag slutar upp med det. jag kan för övrigt meddela att de flesta av pamparna dricker öl och inte rödvin - såhär om kvällskvisten. Annars är det, givetvis, vatten som gäller. Och sådant behövs i riklig mängd i det här klimatet.

Sov gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade ju tänkt o sitta uppe o följa livebloggen men nu får man väl gå o lägga sig istället då :)

Lycka till tjejer!!!


/Thella

Ante sa...

Du får oxå ta ngra bärs,Lasse.Gnäll på de = Thaikick på läppen på dom,som så många älskar
:-).Hops på lika bra rapps i morgon då jag kan följa,t.

Lärarjäveln sa...

Jag ska fan ställa klockan och kolla läget iaf inatt, här och på vm-sajten. Lite gammaldags OS-känsla över det hela :)