fredag 13 november 2009

Jessica vidare trots lamt skytte

Jessica hade lovat mig att skjuta 40 poäng.
Så blev det inte riktigt - 16 poäng var allt hon fick ihop i morgonens kvalificeringsomgång.
- Det kändes lamt. Jag fick ingen riktig kraft i skotten, sade Jessica själv efteråt.
Kanske gick krafterna till att bekämpa värmen. Det är den varmaste dagen sedan truppen anlände till Thailand - 37 grader.
Dessbättre räckte de 16 poängen till en plats i återkvalet. Jessica tog den näst sista platsen dit.
- Det är onödigt att överanstränga sig, kunde hon med ett lättat leende konstatera efter beskedet.
Men hon vågar inte lova mig mina 40 poäng där.
- Jag kan inte vara riktigt så kaxig längre...

5 kommentarer:

millan sa...

Aj,aj, aj. 16 poäng! Men det räcker ju... Nu har du skjutit in dig på banorna ;) Nu kan det BARA bli bättre. Å bättre vet vi att du kan!

Kör nu hela vägen Jessie!

Rickard Nilsson sa...

Första kvalomgången.
Väldigt låga poäng så jag kollade hur många carreauer det gjorts...8 st av 528 kast! Jävligt svårstannat med andra ord! (1,5%)

Joachim Andersson sa...

Kom igen -jess!! Tuffa till dig och visa vad du kan och vad du är absolut bäst på!! :)O

Stevenson sa...

Kom igen bara! Vi håller tummarna för dig här i sweden.

Anonym sa...

Slappna av .. låt axeln falla ned ...titta på en mindre del av klotet .. se skottet innan du kastar .. andas lugnt ... in genom näsan och ut genom munnen ... känn rytmen .. le stort ...

Jag tror på dig ...jag har sett vad du kan ...

Lennart "Lelle" Wahlberg