onsdag 29 juli 2009

Personliga favoriter

Det finns några särskilt minnesvärda scener från årets SM, utöver det allra mest uppenbart älskvärda ögonblicket - när Bangersdamerna, mina tjejer, vann SM-guld i trippel och klubben firade med champagne på lyxhotell.

05-Orrbeck var ju framme i semifinal även i singeln och kunde överräcka en bronsplakett till sin ordförande.

Även i den öppna trippelfinalen vankades det bländande boulespel.

Liksom i singelfinalen.

Kerstin Belfrage, 70 år, matar carreauer på nio meter och asfaltsbana.

Villa Viks hemlagade whiskysenap landar som balsam i gommen på lördagen.

Det gör Ali Babas libaneskäk också, senare på lördagen, när allt är över.

Inspektionen av både pizzeria Don Camillo och glasbaren i Kosta. Båda ställena klart värda ett besök.

När solen äntligen kommer på besök till Växjö. Att den gör det lagom till trippelslutspelet visar ändå på någon sorts empatisk förmåga och omtanke.

Mina trippelpartners och jag sågar varandras spel genom hela trippelspelet.

Gerestrand klättrar upp på taket för att filma och livesända. Vilken klippa till människa, denne Gerestrand.

Det sedvanliga käftandet med Boström. "Ni är som ett gammalt gift par" säger alla som tvingas lyssna.

Den andra hälften av mitt verkliga gifta par kunde tyvärr inte medverka vid årets SM, vilket gjorde att det skilde sig på ett konstigt sätt från alla mina tidigare. Det medförde också att jag var helt övertygad om att jag hallucinerade när hon plötsligt satt bredvid min bana under poolspelet i dubbeln. Snyggast på hela SM. Och helt genial. Att komma ner bara för att hon förstod att jag behövde lite massage och uppmuntran och att dessutom tajma hotellnatten i Växjö med Bangers första SM-guld. Läskigt begåvat.

Tack också till alla som visade mig förtroende genom att berätta olika mer eller mindre hemliga saker.
Jag ska inte missbruka det.
Förtroendet.

1 kommentar:

Rickard Nilsson sa...

Livesändningen var bra!