måndag 20 juli 2009

Dagens egen prestation

Trots att Tove Orrbeck och jag spelade riktigt bra i dagens första match fick vi stryk. Efter lång stunds spelande låg vi under med 0-10 - vilket kändes djupt orättvist. Men Jenny Hamberg och hennes partner från Boo gjorde spelade varje kula rätt i stort sett varje vända. Och då spelade det inte så stor roll att Tove och jag gjorde fem av sex.

I förlorarmatchen fick vi möta Magnus Sandberg och Maj-Lis från Nordboulen. Till en början lyckades Sundberg med sitt tröttsamma tjuvtrick - att stå i ringen under 45 sekunder innan han slänger iväg kulan. Vi störde oss på det. Men lyckades skaka det av oss. Återigen hämtade upp. Vi låg under med 3-11, spelade upp oss till 12-11 och förlorade.

Förlorade mot sengångaren Sandberg gjorde också Håkan Hallberg och Jaqueline Cohen i skiljematchen.
Hur som helst kände både Tove och jag oss nöjda med vårt spel. Hade vi hamnat i en annan pool kunde vi mycket väl ha gått ur den som bästa lag med samma spel. Bättre lycka nästa år...
Dessutom hade vi riktigt kul!

Regnet kommer och går. Stundtals är det riktig sommar.
Jag ger mig ut och tittar på boule.

2 kommentarer:

Johan sa...

Har följt boule i sverige till och från sedan SM gick på Heden på 80-talet och blir såklart nyfiken på denna spelare Magnus Sandberg.Vid dagens singelspel var det givet att kolla in honom och jag klockade honom på både 45, 46 och 18 sekunder innan klotet kommer iväg. Man måste vara nogrann i sitt spel och Magnus Sandbergs spel är underhållande och variationsrikt. Tack Lasse för tippset om denna spelare och att få se honom i en SM-final nångång skulle vara roligt.

Lasse Franck sa...

Varsågod!
Visst skulle det vara underhållande. Och med tanke på de lägg han presterade han i vår match också långt ifrån någon omöjlighet. Kulorna blev otroligt bra när de väl lämnade hans hand.
Jag har dessutom nu fått höra att den långa tidsåtgången inte är något tjuvknep från hans sida, utstuderat för att psyka motståndaren, utan faktiskt en uppladdning han anser sig behöva. Och då blir ju det hela något mindre irriterande. Även om det kan ha den, ur hans synvinkel, positiva bieffekten att det flyttar motspelarens fokus.