måndag 26 oktober 2009

Krav på landslagsspelarna

Anders Larsson och resten av landslagsledningen har sammanställt en lista med ett antal villkor för landslagsspelarna. Den som vill ingå i landslagssatsningen måste ställa upp på att leva efter dem.
Man måste också göra ett antal fysiska träningsuppgifter per månad och rapportera resultaten till sin förbundskapten.

Är det bra att det ställs krav på landslagsspelarna?
Är de krav som tagits fram bra?
Är det bra att spelarna måste träna också kondition och styrka?

4 kommentarer:

Ante sa...

Mycket bra.Kan i å för sig tänka mig att en del bra boulespelare i å med dessa krav försvinner...men tycker det är helt rätt med det som här sägs å krävs.AL & co fortsätter att imponera på mig.Mozz.

Joachim Andersson sa...

Håller med Ante. Så länge det kommer gälla ALLA! Och då menar jag alla.

Krav har funnits tidigare då spelare skitit i det. Men FK/ledningen har inte aggerat.

Vissa har fått "slippa" för dom behöver inte, dom är ju så duktiga ändå!.

Nä, ska detta till gäller det alla. Och dom som inte gör det, Måste kollas på något sätt då och då, SKALL vara borta från landslaget. Annars kan man slopa hela idén redan nu!

Ivar sa...

Jag tycker det känns väldigt skönt att någon orkar/vågar ställa krav. Jag tycker det är mindre intressant om folk kommer fuska eller inte, jag är övertygad om att de som kommer fuska inte har en chans långsiktigt. De som satsar helhjärtat på detta kommer snabbt dra ifrån övriga.

Sammanfattningsvis, äntligen!

Anonym sa...

äntligen. grymt skönt att ha någon som satsar. var rädd om a.larsson så kan svensk landslagsboule bli något på sikt.